2013年11月7日星期四

花係代表凋謝?!

今年的結婚週年,收到 Mr. Dolphin 送上兩朿花花,第一朿是正日收到,第二朿是三個星期後。



多謝 Mr. Dolphin, 感激你對我的好,從拍拖到結婚這麼多年,一直也帶給我許多歡樂,待我千依百順,讓我過著簡單而幸福的生活,不單沒有厭棄我的壞皮氣同得過且過(即求其)的性格,還凡事以你的認真態度為我排難解紛和"補鑊," 能夠和你一起,實在是我這輩子最大的福氣。

從來只要我說想吃、想做、想要、想去、想試的,只要你認為安全、可行,你必定會陪我完成,無論我的要求有多古怪、騎呢。

每天放工, 你總會告訴我一句 "無論返工有幾辛苦,只要放工見到你就足夠." 而我,只會儍儍的笑著,沉醉在甜蜜幸福中。

能有這樣著緊自己的老公,這已經是最大的禮物啊!  我會努力做好妻子本份,不會讓你擔心,與你手牽手快樂地渡過每一天,這是我倆的誠諾! 



兩朿花花的原由:

Mr. Dolphin 對第一朿花花非常不喜歡,從花花的顏色、包裝手法,到襯托的色調,存在著萬般不滿,所以,他決定要再送一朿他認為滿意的。

為了挑選他認為最好的選擇,他事先在網上找有好評的花店,親身去花店探路,揀選他認為合襯的顏色、包裝、插法,然後才預定。

花花的命運:

第一朿花花因為海豚兒灌太多的水而急速溺死.....

第二朿花花因為海豚兒沒有給足夠的水而乾死......

結果,Mr. Dolphin 套用男親女愛 Miss. Mo 沒花收時的對白 "花 - 係代表凋謝!" 來恥笑海豚兒的無知,嘻嘻! 當然,Mr. Dolphin 對海豚兒的春虫虫行為亦習以為常,沒有半點不悅!

22 則留言:

  1. 恭喜恭喜,祝妳地永遠快樂、恩愛^^
    Mr. Dolphin好有心細又有情趣,我不知幾年冇收過花啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝多謝! 妳哋都好恩愛呀! 成日兩公婆行孖必! :)
      其實我同妳一樣,對上一次收花已經係好多年前,頸都長埋啦!

      刪除
  2. Happy Anniversary and May your marriage be Blessed with love。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝妳嘅祝福! 我會努力加油,希望係退休前學識煮返兩味,做個好老婆! ^^

      刪除
  3. 第二束靚過第一束好多,祝你倆永遠都咁甜蜜蜜。

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘩嘩嘩! 要話比 Mr. Dolphin 知有人欣賞佢嘅精心挑選,佢實好得戚!
      多謝妳嘅祝福呀!! :)

      刪除
  4. Congratulations! May your marriage be filled with love and happiness. Happy Anniversary!

    回覆刪除
    回覆
    1. Welcome LJ! Thank you so much for your kind words. I am so grateful to wake up with this great man each and everyday. It's such a blessing to have him in my life ;)

      刪除
  5. Congratulations ^^ 祝妳哋永遠都咁 sweet sweet ~

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝 Mandy!! 我哋都好努力去經營+維繫,最好得閒可以去多幾個旅行就 very good 啦! (幻想ing)

      刪除
  6. 恭喜呀 !! 我今日經過花店都好想買花=P 想自己買俾自己

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝多謝! 有時經過見到D花花好靚,我都有衝動架!
      其實可以買嚟粉飾下屋企,成間屋都有生氣+開心哂! ^^

      刪除
  7. Happy Anniversary! I am sure he is just as blessed to have you! :) Are roses your favorite flowers?

    回覆刪除
    回覆
    1. Thank you Vicky!! You're such a sweetheart! :)
      I'm not a very particular person and don't really have any preferences. I suppose I don't get them often enough to be an expert! LOL~
      I used to have a roommate who knows so much about flowers and of coz, she's a very popular girl when she's single.

      刪除
    2. I assumed you did because he gave you roses both times! :P Another guess ... You like purple/pinkish purple?

      刪除
    3. I guess he thinks it's more appropriate to buy roses for special occasions like anniversary, birthday, etc. on a second thought, I don't remember ever getting any other types of flowers from him. ^^
      Oh yes, you're good! I like purple and pink!!

      刪除
    4. Maybe also because roses are considered to be the most romantic :)

      Yay! I had you figured out! Your blog color left clues actually and the flowers' color confirmed it to me, hehe! Guess what? My 1st favorite is purple and 2nd favorite is pink ... I have loved purple since a kid and started to like pink just recently :)

      刪除
    5. You're such a smart cookie! Pink used to be my #1 favor color until the last several years I started to appreciate purple more ;)

      刪除
    6. These two colors look very good together! :) In my generation, girls who liked pink usually liked Hello Kitty too and I didn't, haha, that's why I was more attracted to purple I think :)

      刪除
    7. Yes, I agree. I don't mind kitty stuffs but not a fan though ;)

      刪除
  8. 回覆
    1. 多謝多謝!! 可憐花花壯烈犠牲咗 jack ;)

      刪除