2015年5月17日星期日

文科,理科

記得在香港讀書時,總會有一些同學無論文科或理科也同樣了得,而亦有部份的同學是很快便找到自己的喜好和能力,從而選擇自己喜歡的科目,當然,跟據家長指引的,亦都大有人在。

海豚兒從來都不是讀書的材料,對於理科的科目更加感到吃力無比。最羞家的一次,海豚兒的物理和化學兩科測驗分數總和還不夠60分(!),可幸,海豚兒一早逃到美國,不用選科。相反,Mr. Dolphin從小對作文就提不起勁, 每次要作文,情況比擔泥更為悪劣...噢!忘了告訴你,而他却是個百份百金庸迷!

為什麼會説起這些呢?是咁的,有一天,海豚兒同事正在形容她外婆就算行很短路程,也很容易氣喘,很自然地,她指着辦公室內的房間,告訴海豚兒她的外婆大概可以從房間A行到房間B的距離,海豚兒很容易就明白了她所説的距離咯!

另一天,Mr. Dolphin 告訴海豚兒他的同事和家人剛從加勒比海的某渡假酒店回來,她告訴Mr. Dolphin 天氣不似預期,一整個星期也下着大雨,五米以外的事物基本上是完全看不見!

大家有看到兩段對話的分别嗎?


一直以來,海豚兒也習慣了Mr. Dolphin 對距離,重量,高低,空間的形容是以數字作跟據,而海豚兒多數也會以實物作比較,例如,如果他説某地方有多遠,他會説有XX公里咁遠,海豚兒就會問,咁係咪即係由呢度行去嗰到咁遠之類。對海豚兒來説,Mr. Dolphin 方式的形容就是他的習慣,沒有好或不好。然而,直至這一天海豚兒才恍然大悟原來這是理科人的溝通方式,又或者可以算是職業病吧!

其實這些例子多的是啦! 海豚兒的寫字枱附近有一部多用途坐地式影印機,每次當影印機出現毛病,海豚兒和同事們總是希望影印機有自動修復功能,因為大家也不會整的同時也很怕打電話去公司的技術支援中心救求呀!  相反,當Mr. Dolphin公司的同類型影印機壞了時,他的大部份同事每當經過部ham咗的影印機旁,老是企圖自己修理,雖然多數都不成功! XD

還有最近Mr. Dolphin有一位同事寫字枱旁的兩層高櫃(上層裝滿檔案,下層因為不方便所以沒有放太多東西)在打開上層拿取文件時,因為上層過重而整個櫃反艇了。Mr. Dolphin和其他同事當然馬上幫忙把文件執好,再安置好個櫃,然後,忙到甩轆的Mr. Dolphin很自然返埋位繼續工作,就在這個時候,他發現其中有份幫忙執拾的五位高層同事,竟然圍著案發現場,花了十幾分鐘來落力討論如何改善這個櫃來避免將來再反艇的機會,當海豚兒把這件事轉述給自己的同事時,大家也爆笑,因為海豚兒的同事也很感受到這些理科人跟我們有多大分別啦! 比著是海豚兒和同事,最關心的一定是文件有否排列順序,檔案是否齊整而已,哈哈!

20 則留言:

  1. I am with your husband, I am in the STEM field and love to fix things :)

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!你哋就算唔係同行應該都不遠已呢!;P

      最攪笑係我啱啱坐喺梳化執緊呢篇blog準備出之時,佢就攞住把伸縮尺度緊大門同梳化,因為屋企張梳化爛咗,之前定咗張新嘅梳化比依家嘅闊DD,佢就不停行嚟行去,度完門又再度下張梳化,諗定方法要叫傢私舖到時點樣嘅角度托張梳化入嚟,避免到時要攪到拆咗度大門...我就一如以往,狂喺到笑,唔知點解,見親佢好認真個樣,我都會忍唔住笑架,佢慣咗,都無我咁好氣呀!:D

      刪除
  2. Yeah Yeah!Thomas都係咁㗎,我就同妳一樣會間即係由呢度行到去邊度之類

    回覆刪除
    回覆
    1. Yeah~~~哈哈!我諗起我哋見面嗰次,Thomas都係好明白我複述老公呢D公司嘢架!

      除咗講幾多公里,有時我老公仲會用幾多個跑步球場嚟形容,雖然我知佢已經係想就返我個level, 不過,我其實都只係一知半解ja! XD

      刪除
  3. 好得意又好精準的分析呀!
    我係商科人, 但應該都係文科底, 其實會唔會大部分女人都係文科性格呢??

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘻嘻!日對夜對,感受始終會多D。

      我估就算讀理科,女性始終都有某些特質同讀文科人嘅思維會近似,唔知關唔關“母性”是呢!;)

      刪除
  4. 我係讀理科架, 但係唔似你老公的理科人性格, 我反而覺得自己似文科人~~其實會唔會係男女有別, 定係文科出身的男人都係同文科女差不多呢?~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我有個男性朋友,本來想讀理科,不過派咗去文科,但佢越讀越鍾意,我記得佢當年仲會為咗同女友有多D共同話題,知道女友鍾意睇張小嫻寫嘅嘢而專登煲張小嫻嘅小説。或者如果佢唔係讀文科,未必會肯睇呢類型書。

      咁妳去思考事物時,會唔會都係比較邏輯性架,因為我好多時都係以感覺行先,但如果要我老公認同某D嘢,我都要靠理據至"有時"講得佢通。^^"

      刪除
  5. 我對d 距離磅數好差,所以mr wu 要形容到好似一樣野我先明,我係文科人, physics 永遠唔pass, hahahhaha, 我完全get 唔到佢講咩鬼囉

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!我會以我嘅身高同重量嚟諗距離同磅數,所以諗得明嘅嘢真係好有限下!試過有位做咗母親嘅朋友話個女重咗,有成廿磅,我就會諗係咪即係好似包米嘅重量咁,笑C人架!

      係呀!最記得physics成日要人計D連題目都睇唔明嘅數,最鍾意話有D嘢打斜咁碌落嚟,計下佢碌得有幾快,睇到我一舊雲咁!

      刪除
  6. 我係混合派,升中三時想讀理科,理科成績都唔錯,但係可能得罪老師入唔到(因為成績差過我好多都入到),不過都無乜所謂,讀文科我都ok嘅,唯一完全唔掂係背書,所以會考文學史我係完全放棄(但overall文學都無唔合格)。

    有趣嘅係,入到大學讀哲學,會見到文科底同理科底嘅同學嘅分別,理科底讀邏輯、知識論得會強啲,文科底如我就會形而上學、倫理學強啲,真係有分別架。

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果妳入到理科,經歷應該會好唔同呀,不過賽翁失馬呢!:) 我小學時都試過得罪人而被調班,當然,以我唔抵得頸嘅性格,大個之後我都有揾返嗰個同學仔講返件事。

      理科人凡事要有跟據同原因,簡單如吉儀入面一張紙巾,我"覺得"唔乾淨(係真係唔乾淨並非迷信)就會掉,但叫老公同佢家姐掉,佢哋會覺得浪費(其實我都明)而唔想,要令佢哋諗到張紙巾入信封之前有幾多人摸過(仲未計被重入),佢哋先會肯掉。^^"

      刪除
  7. 我對math 的數字唔得,不過 shopping 的價錢會比較敏感。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我兩樣都好差架! 譬如話舖頭入面話lotions依家“buy 5 for $30”, 我梗係會攞咗6枝架(即係5 x 6=30呢!),仲要係我個口係講得啱,但我個腦都會叫我隻手攞6支,好攞胆架! XD

      刪除
    2. 哈哈哈.....呢個我真係忍唔住笑咗出嚟,忍不住講句你老公好好人呀!

      刪除
    3. 妳講張紙巾? 如果妳見過每個信封入面剩番嗰半粒嘅糖,妳就會幻想到嗰袋嘢被循環再用過幾多次。^^"

      我代佢多謝妳讚佢, 其實仲有佢家姐!些些!我都知佢好就得我呢個control freak!

      刪除
    4. No no....我係笑你"buy 5 for $30"攞6枝.....我笑出聲!

      刪除
    5. 噢!當時奶奶同老公嘅家姐都在場,佢哋都笑到儍咗!

      我仲試過幫人數銀紙,廿蚊紙,共十張,我數完好認真咁話總數係$100, 嗰個人初頭以為我講笑仲笑得出,後來知我真係以為自己啱,佢真係比我嚇呆咗!

      刪除
  8. 我係數學/ 數字白痴黎, 你同我講2公里, 我真係唔會明有幾遠, 一定要講由邊度去到邊度先會明....

    回覆刪除
    回覆
    1. Give me 5!! 如果同我講幾多公里,講完好似無講咁架!而我亦都唔多明點解我老公呢類人唔駛見到實物就想像到遠有幾遠,長有幾長等等。

      刪除